21.05.2025 07:18
ZAGREB, 20. svibnja 2025. (Hina) - U digitalno oglašavanje u Hrvatskoj je u 2024. godini uloženo 340 milijuna eura neto, što je rast od 21,7 posto u odnosu na 2023., podaci su iz novog istraživanja AdEx o čemu su u utorak izvijestili iz Hrvatske udruge digitalnih izdavača (HUDI).

AdEx istraživanje pruža pregled tržišta prema formatima, platformama i kategorijama oglašivača, pri čemu iz HUDI-ja ističu da je najrelevantnije domaće istraživanje jer podatke prikuplja u suradnji s istraživačkim agencijama, a od 2023. i od UNIP-a (Udruge nakladnika informativnih publikacija) i HUP-Udruge novinskih izdavača. Prema tim podacima, najveći dio, 48,2 posto ili 165,5 milijuna eura od ukupnih ulaganja u digitalno oglašavanje, odnosilo se lani na agencijsko tržište digitalnog oglašavanja. Među formatima oglašavanja, tzv. display oglasi su i dalje 'vodeći' s 47,4 milijuna eura ulaganja, a slijede 'native' formati i specijalni projekti s 29 milijuna eura te video oglašavanje koje, kažu iz HUDI-ja, ima uzlazni trend s 9,9 milijuna eura.

Kod oglašivačkih kanala, tzv. 'paid search' dominira tržištem s 46 posto ukupnih ulaganja u digitalno oglašavanje ili sa 156 milijuna eura, dok društvene mreže imaju udjel od 23,4 posto, sa 79,4 milijuna eura. U segmentu digitalnog oglašavanja u oglasnicima ostvareno je 17,3 milijuna eura, podaci su iz AdEx istraživanja. Komentirajući da je ukupni rast digitalnog oglašavanja u 2024. bio snažan, iz HUDI-ja dodaju da to potvrđuje nastavak pozitivnog trenda na tržištu online oglašavanja.

"Dio rasta dolazi od globalnih tehnoloških (BigTech) platformi, uključujući Google, Metu i druge, koje su ostvarile ukupni prihod od 249,5 milijuna eura, čime su dodatno potvrdile snažnu prisutnost na tržištu digitalnog oglašavanja", iznose iz HUDI-ja, držeći zanimljivim da ti prihodi u velikoj mjeri ostaju izvan Hrvatske, iako se oglašavanje odvija unutar granica zemlje. To, po njima, otvara pitanje pravednosti i dugoročne održivosti postojećeg modela u digitalnoj ekonomiji. Iznose i prognoze za 2025., po kojima bi tržište digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj moglo porasti za 9,8 posto u odnosu na 2024., napominjući da se ta industrija dinamično i ubrzano razvija, potaknuta rastućim povjerenjem oglašivača u digitalne kanale, stalnim inovacijama u formatima i tehnologijama te sve većom ulogom podataka u planiranju kampanja.

RUKOVANJEZAGREB, 23. lipnja 2025. (Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije) -  HAMAG-BICRO objavio je ažuriranu listu gospodarskih susreta za 2025. godinu, u sklopu Eurostars programa. Izvrsna prilika za poduzetnike koji žele širiti svoje poslovanje, inovirati i pronaći pouzdane međunarodne partnere.

ZAGREB, 23. lipnja 2025. (Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje) - Područni ured Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje u Bjelovaru od ponedjeljka 30. lipnja 2025. počinje s radom na novoj/staroj lokaciji na adresi Ulica Tomasa Garika Masaryka 7. Na toj će se adresi, u obnovljenoj i moderno uređenoj poslovnoj zgradi, građanima Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije pružati usluge od ponedjeljka do petka, od 8 do 16 sati.

ZAGREB, 18. lipnja 2025. (Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje) - Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) u službi je i na raspolaganju građanima, svojim osiguranim osobama i ugovornim partnerima kako bi pravovremeno pružio točne i detaljne informacije vezano za prava iz obveznog zdravstvenog osiguranja, dopunskog zdravstvenog osiguranja te vezano za poslovanje. Naša je poslovna i etička obaveza biti dostupnima za kontakt, pitanja i pomoć našim osiguranim osobama.

ZAGREB, 20. lipnja 2025. (Ministarstvo financija Republike Hrvatske) - Ministarstvo financija Republike Hrvatske i Zagrebačka burza d.d. ( Zagreb Stock Exchange) s ponosom objavljuju da će sjedište nove kompanije koja će objedinjavati i voditi proces integracije burzi srednje i jugoistočne Europe biti smješteno u Zagrebu!

AUSTIN, 22. lipnja 2025. (Hina/Reuters) - Nakon što su u Austinu u američkoj saveznoj državi Teksas u nedjelju ujutro zamijećeni Teslini automobili Model Ys bez vozača, direktor Elon Musk objavio je na svojoj mreži X da će robotaksi započeti s vožnjama ovo poslijepodne (22. lipnja 2025.) po cijeni od 4.20 dolara.