AdEx istraživanje pruža pregled tržišta prema formatima, platformama i kategorijama oglašivača, pri čemu iz HUDI-ja ističu da je najrelevantnije domaće istraživanje jer podatke prikuplja u suradnji s istraživačkim agencijama, a od 2023. i od UNIP-a (Udruge nakladnika informativnih publikacija) i HUP-Udruge novinskih izdavača. Prema tim podacima, najveći dio, 48,2 posto ili 165,5 milijuna eura od ukupnih ulaganja u digitalno oglašavanje, odnosilo se lani na agencijsko tržište digitalnog oglašavanja. Među formatima oglašavanja, tzv. display oglasi su i dalje 'vodeći' s 47,4 milijuna eura ulaganja, a slijede 'native' formati i specijalni projekti s 29 milijuna eura te video oglašavanje koje, kažu iz HUDI-ja, ima uzlazni trend s 9,9 milijuna eura.
Kod oglašivačkih kanala, tzv. 'paid search' dominira tržištem s 46 posto ukupnih ulaganja u digitalno oglašavanje ili sa 156 milijuna eura, dok društvene mreže imaju udjel od 23,4 posto, sa 79,4 milijuna eura. U segmentu digitalnog oglašavanja u oglasnicima ostvareno je 17,3 milijuna eura, podaci su iz AdEx istraživanja. Komentirajući da je ukupni rast digitalnog oglašavanja u 2024. bio snažan, iz HUDI-ja dodaju da to potvrđuje nastavak pozitivnog trenda na tržištu online oglašavanja.
"Dio rasta dolazi od globalnih tehnoloških (BigTech) platformi, uključujući Google, Metu i druge, koje su ostvarile ukupni prihod od 249,5 milijuna eura, čime su dodatno potvrdile snažnu prisutnost na tržištu digitalnog oglašavanja", iznose iz HUDI-ja, držeći zanimljivim da ti prihodi u velikoj mjeri ostaju izvan Hrvatske, iako se oglašavanje odvija unutar granica zemlje. To, po njima, otvara pitanje pravednosti i dugoročne održivosti postojećeg modela u digitalnoj ekonomiji. Iznose i prognoze za 2025., po kojima bi tržište digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj moglo porasti za 9,8 posto u odnosu na 2024., napominjući da se ta industrija dinamično i ubrzano razvija, potaknuta rastućim povjerenjem oglašivača u digitalne kanale, stalnim inovacijama u formatima i tehnologijama te sve većom ulogom podataka u planiranju kampanja.
ZAGREB, 11. prosinca 2025. (Porezna uprava) - Pravilnik o porezu na dodanu vrijednost bit će izmijenjen zbog stupanja na snagu odredbi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost koji je Hrvatski sabor donio na 8. sjednici 5. prosinca 2025., a koji stupa na snagu 1. siječnja 2026. U okviru izmjena i dopuna Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost od 1. siječnja 2026. izmijenit će se i prijava PDV-a (Obrazac PDV) na način da će sadržavati i podatke o isporukama hrane bez naknade.
Porezna uprava objavila je novo mišljenje. Ono je vezano uz porezni položaj darovane police osiguranja pravne zaštite. Mišljenje prenosimo u cijelosti u nastavku. Napominjemo da mišljenje datira s 15. prosinca 2025., što je omaška s obzirom da je danas 12. prosinca, međutim, prenosimo podatak u cjelini.
ZAGREB, 12. prosinca 2025. (Hina) - Tržište kriptovaluta u krizi je posljednja dva mjeseca. Gubici se mjere u stotinama milijarda dolara, kažu stručnjaci. Prema stranici CoinGecko koja već 11 godina prati sve što se događa s kripto valutama i izvedenicama, u drugoj polovici godine ukupna se tržišna kapitalizacija kriptovaluta spustila s 3,75 bilijuna dolara na 3,1 do 3,2 bilijuna dolara, što znači da je izgubljeno više od 600 milijardi dolara u jako kratkom roku.
ZAGREB, 10. prosinca 2025. (Hina) - Agencija za ocjenu kreditnog rejtinga Standard&Poor's potvrdila je Zagrebačkom holdingu dugoročni kreditni rejting na razini BB te podigla izglede sa stabilnih u pozitivne, pri čemu se radi o četvrtom unaprjeđenju kreditnog rejtinga ili izgleda Zagrebačkom holdingu od strane agencije S&P u zadnje četiri godine, izvijestili su u srijedu iz Zagrebačkog Holdinga.
ZAGREB, 10. prosinca 2025. (Hina) - U Hrvatskoj je u trećem tromjesečju ove godine bilo milijun i 719 tisuća zaposlenih, što je za 28 tisuća više nego godinu ranije, dok je nezaposlenih bilo 75 tisuća, uz pad u odnosu na isti lanjski kvartal za 13 tisuća, pa je stopa anketne nezaposlenosti iznosila 4,2 posto, podaci su Državnog zavoda za statistiku iz ankete o radnoj snazi.