09.02.2024 09:10

ZAGREB, 8. veljače 2024. (Hina) - U komercijalnom smještaju u 2023. boravilo je 19,5 milijuna turista koji su ostvarili 92,3 milijuna noćenja, što je 9,7 odnosno 2,6 posto više nego u 2022., čemu su pridonijeli i dvoznamenkasti porasti u tim objektima samo u lanjskom prosincu, podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS).

Samo u prosincu 2023. u komercijalnim smještajnim objektima bilo je 18,2 posto više turista nego u istom mjesecu 2022. ili njih 389,3 tisuće, čijih je 839,1 tisuća noćenja za 13.4 posto više. Pritom su u prosincu i domaći i strani turisti više nego u istom mjesecu 2022. dolazili i noćili u tim objektima, a tako je bilo i na razini cijele 2023., u kojoj su uobičajeno strani turisti činili oko 90 posto prometa u komercijalnom smještaju.

Trećinu noćenja stranih turista u prosincu 2023. ostvarili su turisti iz Slovenije i Austrije. I jedni i drugi su ostvarili i više noćenja nego u prosincu 2022. - Slovenci 21,4 posto više, a Austrijanci 14,4 posto više, a najviše ih je bilo u dvije županije Istarskoj i Primorsko-goranskoj.

Slijede noćenja Nijemaca, Talijana, turista iz BiH te SAD-a i Srbije, koji su također svi ostvarili više noćenja nego u prosincu 2022. godine. Među destinacijama, najviše noćenja u prosincu 2023. bilo je u Zagrebu, 234 tisuće ili 11,5 posto više, dok su među vrstama komercijalnog smještaja turisti najviše birali hotele u kojima je bilo 520 tisuća noćenja ili 17 posto više nego u prosincu 2022. godine.

Podaci DZS-a pokazuju da je u cijeloj 2023. u komercijalne smještajne objekte došlo 17 milijuna stranih turista ili deset posto više nego u 2022., a ostvarili su 84,2 milijuna noćenja ili 2,4 posto više.Domaćih je turista u komercijalni smještaj u 2023. došlo 2,6 milijuna ili 7,6 posto više, a sa 8,1 milijunom noćenja u plusu su od 4,7 posto u odnosu na 2022. godinu.

euroFRANKFURT, 23. veljače (Reuters) – Potrošači u eurozoni očekuju da će cijene i na početku 2025. godine rasti višestruko snažnije od plaća, pokazala je u petak nova anketa Europske središnje banke (ECB).

ZAGREB, 23. veljače 2024. (Hina) - Istraživanje o duhanskim proizvodima koje su tijekom siječnja proveli magazin JaTrgovac i Hendal, pokazalo je kako u konzumaciji duhanskih proizvoda nema značajnijih promjena, no ističu kako ohrabruje podatak da je crno tržište palo s prošlogodišnjih 12 posto na sadašnjih 10 posto udjela.

BARCELONA, 25. veljače 2024. (Hina) - Jedan od najvećih svjetskih proizvođača pametnih telefona i drugih uređaja kineski Xiaomi predstavio je u nedjelju u Barceloni novu poslovnu strategiju i seriju pametnih telefona, očekujući i u 2024. rast i zadržavanje ili povećanje treće globalne pozicije u prodaji telefona.

ZAGREB, 22. veljače 2024. (Hina) - Potrošačke cijene u Hrvatskoj bile su u siječnju 4,1 posto više u odnosu na isti lanjski mjesec, objavio je u četvrtak Državni zavod za statistiku (DZS), što je najniža stopa inflacije od listopada 2021. godine.

ZAGREB, 22. veljače 2024. (Hina) - Hrvatskoj za ostvarenje digitalne transformacije i ciljeva strategije razvoja digitalnog društva do 2030. treba dvostruko više ICT stručnjaka ili oko 100 tisuća, u čemu može pomoći i država digitalnim vaučerima za obrazovanje, jedan je od zaključaka s 2. sjednice Nacionalnog vijeća za digitalnu transformaciju.