15.03.2023 10:34
Poticanje ulaganja
ZAGREB, 14. ožujka 2023. (Hina) - Ukupna vrijednost investicija u online oglašavanje u Hrvatskoj tijekom 2022. procjenjuje se na 110 milijuna eura, što je 21 posto više nego 2021. godine, a na temelju prikupljenih podataka prognozira se i nastavak rasta u ovoj godini za 12 posto, pokazuje istraživanje IAB Online Media AdEx, čije su rezultate u utorak objavili iz IAB Croatie i HURA-e.

Riječ je o drugom istraživanju zajednice vodećih digitalnih stručnjaka u Hrvatskoj IAB Croatia, koja je prošle godine predstavila prvu hrvatsku procjenu investicija u online oglašavanje Online Media Advertising Expenditure (AdEx). "Mnogi su čimbenici u 2022. godini pozitivno utjecali na daljnji rast digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj. Zahvaljujući prošlogodišnjem istraživanju IAB-a Croatia. povećala se svjesnost javnosti o ulaganjima u online oglašavanje u Hrvatskoj. Dodatan optimizam stvorio se dobrom turističkom sezonom i povećanom potrošnjom u drugoj polovini godine, uključujući i Svjetsko nogometno prvenstvo. Međutim, novi izazovi očekuju se tijekom cijele 2023. godine, primarno pod pritiskom inflacije i ostalih ekonomskih kretanja. Kvalitetno i strateški pametno ulaganje u oglašavanje sada je važnije nego ikada“, izjavio je Vjekoslav Srednoselec (dentsu Croatia), član radne skupine za IAB Croatia Online Media AdEx.

Najveći udio u ukupnom iznosu investicija u 2022. godini imalo je display oglašavanje (statični, animirani i videoformati) i to 41 posto, nakon čega slijedi oglašavanje na društvenim mrežama s 30 posto, a potom oglašavanje na tražilicama, s 20 posto udjela. Procjenjuje se da će ti kanali oglašavanja nastaviti dominirati i u 2023. godini, a očekuje se i značajan porast ulaganja u influencere u 2023. – od čak 63 posto u odnosu na 2022. godinu, dok se povećanje ulaganja u sadržajni marketing procjenjuje na također visokih 41 posto u odnosu na 2022., navode iz IAB Croatia i HURA-e. Kako dalje ističu, više od trećine ulaganja u display oglašavanje odnosilo se lani na videoformate, a čak 60 posto display oglašavanja zakupljuje se programatski, što je porast u odnosu 55 posto rasta u 2021. Ističu i da nastavlja rasti oglašavanje na mobilnim uređajima, koje je u 2022. dosezalo 76 posto display oglašavanja.

U oglašavanju na društvenim mrežama, pokazuje istraživanje, postojana je dominacija kompanije Meta Inc: Facebook je s ranijih 54 porastao na 58,6 posto u 2022. godini, dok Instagram drži 37,5 posto udjela. Ostale mreže, među kojima su najzastupljeniji LinkedIn (1,5 posto) i Snapchat (1,2 posto), zajedno čine manje od 4 posto udjela u oglašavanju na društvenim mrežama. Globalne platforme u vodstvu su i kada je riječ o videooglašavanju: 58 posto ulaganja odlazi na YouTube, a dodatnih 25 posto na Facebook. Kategorija Classifieds, koja se odnosi na objave individualnih oglasa korisnika, a koja jest dio IAB standarda – nije prikazana u ovom izvješću, ističu iz IAB Croatia, no obuhvaćena je istraživanjem po kojem se vrijednost kategorije u 2022. godini procjenjuje na dodatnih 16 milijuna eura, što je porast u odnosu na godinu ranije zabilježenih 15 milijuna. Inače, ovu procjenu neto iznosa ukupnog volumena i strukture online oglašavanja u Hrvatskoj za 2022. godinu te očekivanja za 2023. godinu napravila je radna skupina na temelju procjena neto oglašavanja po pojedinim segmentima online oglašavanja koje su dostavile članice IAB-a Croatia, s naglaskom na one s najboljim uvidom u lokalno tržište, javno dostupnih izvora podataka i ekspertize članova radne skupine definirala IAB Online Media AdEx, dok je agencija za istraživanje tržišta Ipsos, kao nepristrani partner, radila na sintezi i analizi prikupljenih podataka, navode iz Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA) i IAB Croatie.

euroFRANKFURT, 23. veljače (Reuters) – Potrošači u eurozoni očekuju da će cijene i na početku 2025. godine rasti višestruko snažnije od plaća, pokazala je u petak nova anketa Europske središnje banke (ECB).

ZAGREB, 23. veljače 2024. (Hina) - Istraživanje o duhanskim proizvodima koje su tijekom siječnja proveli magazin JaTrgovac i Hendal, pokazalo je kako u konzumaciji duhanskih proizvoda nema značajnijih promjena, no ističu kako ohrabruje podatak da je crno tržište palo s prošlogodišnjih 12 posto na sadašnjih 10 posto udjela.

BARCELONA, 25. veljače 2024. (Hina) - Jedan od najvećih svjetskih proizvođača pametnih telefona i drugih uređaja kineski Xiaomi predstavio je u nedjelju u Barceloni novu poslovnu strategiju i seriju pametnih telefona, očekujući i u 2024. rast i zadržavanje ili povećanje treće globalne pozicije u prodaji telefona.

ZAGREB, 22. veljače 2024. (Hina) - Potrošačke cijene u Hrvatskoj bile su u siječnju 4,1 posto više u odnosu na isti lanjski mjesec, objavio je u četvrtak Državni zavod za statistiku (DZS), što je najniža stopa inflacije od listopada 2021. godine.

ZAGREB, 22. veljače 2024. (Hina) - Hrvatskoj za ostvarenje digitalne transformacije i ciljeva strategije razvoja digitalnog društva do 2030. treba dvostruko više ICT stručnjaka ili oko 100 tisuća, u čemu može pomoći i država digitalnim vaučerima za obrazovanje, jedan je od zaključaka s 2. sjednice Nacionalnog vijeća za digitalnu transformaciju.