Zahtjev koji stupa na snagu u ožujku objavljen je prošli tjedan u službenom glasniku francuske vlade. Usvojen je nakon godina lobiranja skupina za zaštitu okoliša, među kojima neke traže i potpunu zabranu automobilskih oglasa. Slično kao što oglasi za hranu i piće već moraju sadržavati podsjetnike potrošačima da jedu zdravo, u reklamama za automobile standardizirane poruke će sugerirati da vozači, kad je to moguće, koriste opcije koje su odgovornije prema okolišu poput hodanja, vožnje biciklom ili korištenja javnog prijevoza. One će biti obavezni za sve medije, tiskane, televizijske, radijske i internetske. U oglase će morati biti uključen i razred kojem automobil pripada po emitiranju CO2, što je novi sustav rangiranja za informiranje potrošača o ekološkom učinku vozila. Proizvođači automobila spremni su podvrgnuti se zakonu, iako ne entuzijastično. "To znači da općenito moramo pronaći alternativu automobilu. Ovo je prvi put da imamo tako izravnu poruku vlade", kazao je Lionel Keogh, direktor Hyundaija u Francuskoj. "Prilagodit ćemo se", dodao je. " Idemo u smjeru automobila s nultom emisijom". "Ali je zakon pomalo ironičan jer ne pravi razliku u vrstama automobila. To je malo kontraproduktivno vladinoj želji da promovira električna vozila", rekao je.
Volkswagen, treći najveći prodavatelj automobila u Francuskoj nakon multinacionalne kompanije Stellantis i Renaulta, također najavljuje da će se pridržavati zakona. "S našom marketinškom tvrtkom ćemo analizirati kako to najbolje provesti u djelo", priopćili su. U sklopu novog zakona je i odredba da će od 2028. biti potpuno zabranjeno oglašavanje najvećih cestovnih zagađivača, vozila koja emitiraju više od 123 grama CO2 po kilometru, što uključuje mnoge popularne SUV automobile.
ZAGREB, 12. lipnja 2025. (Hina) - Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih (MZOM) počelo je zaprimati projektne prijedloge za natječaj u okviru programa Challenge koji se provodi u sklopu projekta DIGIT, a cilj mu je podržati inovativna rješenja za izazove digitalizacije i zelene tranzicije.
ZAGREB, 12. lipnja 2025. (Hina) - Domaća investicijska grupacija Bosqar objavila je u četvrtak namjeru izdavanja obveznice povezane s održivošću u ukupnom nominalnom iznosu od 110 milijuna eura, s fiksnom godišnjom kamatnom stopom, uz dospijeće za sedam godina. Iz Bosqara navode da imatelji njegovih postojećih obveznica oznake MRUL-O-277E, ukupnog nominalnog iznosa od 40 milijuna eura i s dospijećem na dan 29. srpnja 2027. godine, imaju mogućnost zamjene postojećih obveznica za nove.
ZAGREB, 12. lipnja 2025. (Hina) - Upravno vijeće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa) odobrilo je u četvrtak Žitu prospekt javne ponude do 6,65 milijuna dionica nominalne vrijednosti jedan euro po dionici, odnosno ukupno vrijedne 6,65 milijuna eura.
Porezna uprava izdala je zanimljivo mišljenje, koje prenosimo u cijelosti u nastavku. U ovom mišljenju riječ je o troškovima prijevoza na posao i s posla.
ZAGREB, 11. lipnja 2025. (Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije) - Na Svjetskoj izložbi EXPO 2025, koja se pod temom „Dizajniranje budućnosti za naš život“ (Designing Future Society for Our Lives) održava na umjetnom otoku Yumeshima u Osaki, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije predstavit će se brošurom „Hrvatski otočni proizvod“, posvećenom hrvatskim otocima i autohtonim otočnim proizvodima.