Čelnici tvrtke u pogonu Jane u Gorici Svetojanskoj najavili su ključne kapitalne investicije Grupe u idućem razdoblju, ukupne vrijednosti 130 milijuna eura, a podsjetili su i na najvažnije investicije koje su realizirane tijekom 2021., vrijedne 125 milijuna eura. Najveća kapitalna ulaganja u proizvodnom segmentu su u novu tehnološki najsuvremeniju aseptičku liniju, na kojoj će se u Jani puniti osvježavajuća bezalkoholna pića i čija je instalacija u završnoj fazi, vrijedna 11,5 milijuna eura te u novi pogon za prešanje i ekstrakciju ulja u Dijamantu kapaciteta 1.200 tona na dan i novu klaonicu u
PIK Vrbovec. Novi pogon u Dijamantu vrijedan je 29,3 milijuna eura i pojedinačno je najveća investicija
Fortenova grupe, dok se ulaganje u novu klaonicu u PIK-u Vrbovec kreće na razini 8,2 milijuna eura. U obje kompanije su pripreme u završnoj fazi te projekti uskoro kreću u realizaciju. Tijekom 2021. u Fortenova grupi realizirano i povećanje kapaciteta linije za proizvodnju ketchupa u Zvijezdi na 10.000 tona, kao i preuzimanje osječke mljekare i lansiranje nove linije mlijeka i mliječnih proizvoda pod brendom „Kravica Kraljica“, dok su u prehrambenom segmentu na tržište lansirane dvije ključne inovacije Fortenova grupe - Planet of Plants proizvodi na biljnoj bazi, koji ne uključuju sastojke životinjskog porijekla te Mesne grickalice PIK&GO.
Kad je riječ o ulaganjima u maloprodaju Fortenova grupe, uz
Konzumovo preuzimanje istarskog trgovca
Miracolo kojom je s 15 novih prodavaonica Konzum povećao prisutnost u regiji, u maloprodaji Fortenova grupe u 2021. ukupno je otvoreno 45 novih prodajnih mjesta te je realiziran niz projekata digitalizacije, zaključno s projektom kojim je Konzum postao prvi maloprodajni lanac robe široke potrošnje u Hrvatskoj u kojem je moguće plaćati kriptovalutama."Fortenova grupa u dvije godine u gospodarstva regije ukupno investira više od 255 milijuna eura. Upravo je podizanje naše investicijske snage bio jedan od najvažnijih ciljeva cijelog lanca aktivnosti koje je smo odradili unatrag dvije i pol godine.", izjavio je Peruško. Naveo je da su Fortenovu doveli do prihvatljive razine zaduženosti te joj omogućili ulaganje u razvoj temeljnih biznisa, a ujedno ostvarili i izvrsne poslovne rezultate. "Očekujemo da ćemo s planiranim daljnjim razduživanjem već u idućoj godini naš investicijski potencijal podići na razinu do 200 milijuna eura, a razrađen je inovativni poslovni plan koji će, primjerice, našoj maloprodaji donijeti otvaranje više od 200 novih ili obnovljenih maloprodajnih mjesta u cijeloj regiji, nove distribucijske centre od kojih je najveći distribucijsko-logistički centar Mercatora u Ljubljani, novu platformu e-trgovine kao i nova lansiranja cijelog niza novih i inovativnih prehrambenih proizvoda“", istaknuo je Peruško. Po riječima Sotirisa Yannopoulosa, izvršnog direktora Fortenova grupe za prehranu, snažni investicijski projekti u segmentu hrane i pića, koji iznose više od 50 milijuna eura, usmjereni su na dodatno jačanje liderske pozicije brendova te istovremeno proširenje portfelja proizvoda Fortenova grupe kako bi odgovorili na nove trendove i potrošačke preferencije. "Ta ulaganja također na opipljiv način pokazuju novu usmjerenost naših kompanija prema održivijem i efikasnijem poslovanju. Naposljetku, ali nipošto manje važno, povećanje proizvodnih kapaciteta predstavlja osnovu za širenje naše regionalne prisutnosti ulaskom na nova tržišta i u nove kategorije, čime se iz temelja poboljšavaju konkurentske prednosti svih naših kompanija“, izjavio je Yannopoulos.
Prihodi 22 milijarde kuna, dobit 1,7 milijardi
Na konferenciji na novinare predstavljeni su i poslovni rezultati za prvih devet mjeseci, prema kojima je ukupni konsolidirani prihod Fortenova grupe dosegnuo 22 milijarde kuna, što je za 54 posto više nego u istom razdoblju 2020. Usklađena konsolidirana EBITDA povećana je istodobno za 29 posto, na 1,7 milijardi kuna, dok je neto dobit bila 1,3 milijarde kuna što predstavlja poboljšanje od 1,85 milijardi kuna u odnosu na gubitak ostvaren u devet mjeseci 2020. Krajem rujna Grupa je na računu imala 2,5 milijardi kuna u novcu i novčanim ekvivalentima, a uslijed značajnog smanjenja duga zbog prodaje segmenta Zamrznute hrane omjer zaduženosti smanjen je na 4,2 puta.