"Grupa je u prvih devet mjeseci 2021. godine ostvarila neto dobit u iznosu od 0,5 milijuna kuna pod utjecajem veće EBITDA-e, pozitivnog utjecaja financijskog rezultata i manjeg oporezivanja, što je djelomično neutralizirano većom amortizacijom", stoji u priopćenju za medije kompanije. Kako je navedeno, Grupa je od siječnja do kraja rujna 2021. godine u odnosu na isto razdoblje lani ostvarila veću EBITDA-u prije jednokratnih stavki nakon najmova za 0,6 posto, uz rast EBITDA marže od 0,3 postotna boda na 27,2 posto. Takva kretanja u prvih devet mjeseci primarno su rezultat većih pozitivnih utjecaja međunarodnog standarda financijskog izvještavanja - MSFI 16 uslijed sezonalnih efekata, naveli su iz
Optime. U prvih devet ovogodišnjih mjeseci ukupni poslovni prihodi iznosili su 336,4 milijuna, što je 0,5 posto manje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, dok su ukupni poslovni rashodi bili 227,5 milijuna ili 1,5 posto manji na godišnjoj razini.
Iz Optime je napomenuto da je u rezidencijalnom segmentu poslovanja u prvih devet ovogodišnjih mjeseci najveći naglasak stavljen na očuvanje korisničke baze i rast njezine vrijednosti. No, unatoč tome, ukupan broj korisnika usluga (IPTV, Internet, JGU) na kraju trećeg kvartala 2021. godine, u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine, bio je manji za 8,2 posto, što je u prvih devet mjeseci rezultiralo smanjenjem prihoda od telekomunikacija za 7,5 posto. U poslovnom segmentu, naveli su iz Optime, u prvih devet mjeseci 2021. ukupni prihodi od ICT i telekomunikacijskih usluga bilježe rast od 1,4 posto. Pritom, od prodaje ICT rješenja i usluga ostvaren je prihod od 11,2 milijuna kuna, što je rast od 13,1 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dok su prihodi od telekomunikacijskih usluga u poslovnom segmentu u prvih devet ovogodišnjih mjeseci bili manji za 0,4 posto na godišnjoj razini. Na razini prvih devet mjeseci, ukupni prihodi od veleprodajnih usluga veći su za 50,3 posto u odnosu na ostvarene prihode u istom razdoblju prošle godine, a što je primarno rezultat porasta tranzitnog prometa između međunarodnih destinacija, izvijestili su iz Optima Telekoma.
Konsolidirana kapitalna ulaganja u prvih devet mjeseci iznosila su 59 milijuna kuna, od čega je 29,1 milijun kuna uložen u kapitalizaciju sadržaja, a 8,3 milijuna kuna u izgradnju optičke infrastrukture, pristupnu mrežu i jezgru mreže. Nadalje, ulaganja u korisničku opremu za pružanje usluga rezidencijalnim i poslovnim korisnicima iznosila su pak 12,9 milijuna kuna, u sustave informacijskih tehnologija 8,6 milijuna kuna, dok su opća ulaganja iznosila 0,1 milijun kuna. Predsjednik Uprave Optima Telekoma Boris Batelić izjavio je da je u prvih devet mjeseci kompanija stavila naglasak na očuvanje vrijednosti korisničke baze, povećanje kvalitete i brzine isporuke usluga te unaprjeđenje korisničkog iskustva." Sukladno globalnim trendovima eksponencijalno raste broj korisničkih interakcija putem digitalnih kanala i platformi koje kontinuiramo razvijamo i na koje se sve više oslanjamo, osobito u okviru procesa podrške korisnicima i prodaji. U prihodovnom dijelu želim istaknuti očuvanje velikog broja ugovora u segmentu poslovnih korisnika, što je vrlo izazovno za ostvariti u naglašeno kompetitivnom okruženju naše djelatnosti. Prodaja ICT usluga i rješenja kontinuirano raste te se sve snažnije pozicioniramo u tom segmentu. Pozitivnim trendovima značajno je pridonio i oporavak veleprodajnih prihoda", rekao je Batelić. Vezano uz proces prodaje Optima Telekoma, podsjetio je Batelić, u srpnju je objavljeno da je
Telemach Hrvatska potpisala ugovor o kupoprodaji 54,31 posto dionica društva te da je finalizacija transakcije podložna regulatornim odobrenjima i drugim ugovorenim uvjetima.