U razdoblju od 17. do 23. svibnja 2021. godine u svim djelatnostima ukupna vrijednost fiskaliziranih računa dosegnula je 3,6 milijardi kuna, što je za oko 420 milijuna kuna ili 13 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.
Istovremeno, izdano je 41,3 milijuna računa, gotovo 18 posto više nego u istom razdoblju 2020. godine. Pritom je u trgovini na veliko i malo, popravku motornih vozila i motocikala broj računa povećan za 21 posto, na 26,5 milijuna, a vrijednost im je porasla za 8,5 posto, na 2,6 milijardi kuna.
U ugostiteljstvu i turizmu, odnosno djelatnosti pružanje smještaja te pripreme i usluživanja hrane vidljivo je smanjenje broja računa od devet posto, na 4,5 milijuna, ali je istodobno vrijednost tih računa povećana za 45 posto, na 258,2 milijuna kuna.
Naime, stroge epidemiološke mjere, koje su između ostalog uključivale i zatvaranje ugostiteljskih objekata, trgovačkih centara te uslužnih obrta, poput frizera i kozmetičara, lani su stupile na snagu 19. ožujka, dok je 27. travnja lani počela prva, 4. svibnja druga, a 11. svibnja treća faza popuštanja tih mjera.
U prvoj fazi između ostalog je omogućen rad svim djelatnostima trgovine, osim onih koji posluju unutar trgovačkih centara, dok je u drugoj fazi omogućen ponovni rad djelatnostima u kojima se ostvaruje bliski kontakt s klijentima, poput frizera, kozmetičara, brijača i pedikera. U trećoj su fazi popuštanja, koja je započela 11. svibnja 2020. počeli raditi trgovački centri, kafići i restorani, itd.
Ove su godine, pak, uslijed popuštanja epidemioloških mjera, ugostitelji od 1. ožujka ove godine dobili mogućnost otvaranja terasa kafića i restorana, a na kojima u tri mjeseca koja su prethodila prvom danu ožujka nisu smjeli posluživati svoje goste. Stoga je u objavi Porezne uprave dana i usporedba proteklog tjedna ove godine s istim razdobljem 2019. godine, a ti podaci pokazuju da je izdano 10 posto manje računa, dok im je vrijednost bila veća za jedan posto.Tako je u prošlom tjednu, u odnosu na razdoblje od 17. do 23. svibnja 2019., u trgovini zabilježeno smanjenje broja računa za jedan posto, i povećanje njihove vrijednosti za osam posto. No, ugostiteljstvo i turizam i nadalje u odnosu na 2019. godinu bilježe izraženije minuse - broj računa je prošli u odnosu na usporedni tjedan 2019. godine u minusu od 42 posto, a njihov iznos za 41 posto.
Pad vrijednosti računa na tjednoj razini za tri posto
U prošlom tjednu, od 17. do 23. svibnja, u odnosu na tjedan prije odnosno razdoblje od 10. do 16. svibnja 2021. godine, broj fiskaliziranih računa je manji za jedan posto, a njihova vrijednost za tri posto. Pritom je u prošlom tjednu u odnosu na tjedan prije u trgovini smanjen broj računa za jedan posto te njihov iznos za tri posto, a u ugostiteljstvu i turizmu je broj računa pao za jedan posto, dok je njihova vrijednost porasla za sedam posto.
Od 22. veljače do 23. svibnja vrijednost računa na godišnjoj razini veća 25 posto
Prvi slučaj koronavirusa u Hrvatskoj zabilježen je 25. veljače prošle godine, a u izvješću Porezne uprave je dana usporedba razdoblja od 22. veljače do 23. svibnja ove godine u odnosu na razdoblje od 24. veljače do 24. svibnja 2020. godine. Ti podatci pokazuju kako je od 22. veljače do 23. svibnja ove godine u odnosu na usporedno razdoblje lani broj fiskaliziranih računa veći za 38 posto, a njihov iznos za 25 posto ili 8,5 milijardi kuna.
U razdoblju od 22. veljače do 23. svibnja ove godine tako je izdano 498 milijuna računa, čija vrijednost doseže 42,6 milijardi kuna, dok je u razdoblju od 24. veljače do 24. svibnja 2020. godine bilo izdano 361,7 milijuna računa, ukupne vrijednosti 34,1 milijarda kuna.
Pritom je u najvažnijoj djelatnosti koja fiksalizira račune, u trgovini broj računa porastao za 36 posto i iznos za 21 posto. U trgovini je, naime, u razdoblju od 22. veljače do 23. svibnja ove godine izdano 323,6 milijuna računa, a njihova je vrijednost iznosila 31,3 milijarde kuna.
U turizmu i ugostiteljstvu se od 22. veljače do 23. travnja ove godine u odnosu na usporedno lanjsko razdoblje bilježi rast računa za 40 posto, na nešto više od 46 milijuna, dok je njihova vrijednost porasla još i više, za gotovo 74 posto, na nešto više od 2,2 milijarde kuna. U razdoblju, pak, od 22. veljače do 23. svibnja ove godine u odnosu na razdoblje od 25. veljače do 26. svibnja pretkrizne, 2019. godine, broj fiskaliziranih računa je u ovoj godini bio manji za 11 posto, a njihov iznos za dva posto.
Pritom trgovina bilježi smanjenje broja računa za jedan posto, a rast iznosa za četiri posto, dok je ugostiteljstvu i turizmu u osjetnom minusu - broj fiskaliziranih računa je manji za 49 posto, a njihov iznos za 50 posto.
ZAGREB, 16. srpnja 2025. (Hina) - Hrvatski avioprijevoznik Croatia Airlines objavio je zimski red letenja za sezonu 2025./2026., sa 7,7 % više u odnosu na prošlu godinu. Zimski red letenja primjenjivat će se od 26. listopada 2025. do 28. ožujka 2026. godine.
ZAGREB, 16. srpnja 2025. (Hina) - Pan-pek, vodeći hrvatski proizvođač i distributer pekarskih proizvoda, postaje dio vodeće poljske pekarske grupacije Inter Europol, izvijestili su u srijedu iz Pan-Peka, dodavši da trenutni menadžment ostaje na čelu tvrtke, a svakodnevno poslovanje nastavlja se bez promjena.
BRUXELLES, 16. srpnja 2025. (Hina) - Europska komisija predložila je u srijedu “dosad najambiciozniji” prijedlog sedmogodišnjeg proračuna za razdoblje od 2028. do 2034. u visini od dva bilijuna eura.
ZAGREB, 15. srpnja 2025. (Hrvatska gospodarska komora) - Splitsko-dalmatinska županija, objavila je Javni poziv za podnošenje ponuda za kupnju nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske 2/25.
ZAGREB, 15. srpnja 2025. (Hina) - Većina poduzeća u Hrvatskoj upoznata je s umjetnom inteligencijom (AI), ali je još malo njih koristi, a da ne bi zaostajali za time u odnosu na svijet potrebno je više ulaganja i edukacije za razvoj vještina za njezinu primjenu, pokazalo je prvo nacionalno istraživanje o percepciji i primjeni AI u gospodarstvu.