15.09.2020 08:14
ZAGREB, 14. rujna 2020. (Hina) - Razdoblje lockdowna pokazalo je da se potrošačke navike mijenjaju i da se kupci sve više okreću online kupnji, istaknuli su u ponedjeljak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK), u osvrtu na podatke Državnog zavoda za statistiku o rastu online trgovine u Hrvatskoj u prvom polugodištu za 13,9 posto. 
"U razdoblju od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online. Tako prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci narasla 13,9 posto", objašnjava direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača, ističu iz Komore. "Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do sedam puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online", kaže Ravlić.

Pandemija je, kako ističe, dovela do velikog zaokreta jer su se prije korone online kanalima najviše kupovala putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sada upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja. Koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača, smatraju u HGK. Tako primjerice klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online).

"Najveće razlike u korištenju i prelasku u potpunosti na online su u food i non food segmentu. Neke velike svjetske kompanije su u potpunosti svoje poslovanje preselile na webshopove i kroz sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja", ističu iz Komore. 

InflacijaLONDON, 22. ožujka 2023. (Hina) - Inflacija u Britaniji ponovo je ubrzala u veljači, potaknuta ubrzanim rastom cijena hrane i kontinuirano snažnim poskupljenjem energije za kućanstva, pokazali su u srijedu podaci statističkog ureda.

MOSTAR, 22. ožujka 2023. (Hina) - Redovita zrakoplovna linija između Mostara i Zagreba uspostavit će se ponovno u svibnju nakon tri godine, a ambicija gradskih vlasti je, uz sufinanciranje prijevoznika, preko ove zračne luke povezati se s Europom i svijetom, objavio je u srijedu mostarski gradonačelnik.  

BERLIN, 21. ožujka 2023. (Hina) - Uredi u zgradi kompanije Mercedes-Benz u Sindelfingenu pored Stuttgarta su pretreseni u sklopu istrage protiv dvojice menadžera tvrtke koji su se našli na udaru optužbe za korupciju, priopćeno je u utorak. 

ZAGREB, 21. ožujka 2023. (Hina) - Prosječna mjesečna isplaćena neto plaća po zaposlenome u pravnim osobama Republike Hrvatske za siječanj ove godine iznosila je 1.094 eura, što je nominalno i realno više za 4,6 posto u odnosu na prosinac, dok je na godišnjoj razini, prema siječnju lani, nominalno viša za 11,7 posto, a realno niža za 0,9 posto, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) objavljeni u utorak.  

ZAGREB, 21. ožujka 2023. (Hina) - Najbolja lokalna sredina za poduzetništvo je Sveta Nedelja, pokazao je UGP indeks lakoće poslovanja, istraživanje koje je Udruga Glas poduzetnika (UGP) provela među hrvatskim poduzetnicima, mahom svojim članovima.