15.09.2020 08:14
ZAGREB, 14. rujna 2020. (Hina) - Razdoblje lockdowna pokazalo je da se potrošačke navike mijenjaju i da se kupci sve više okreću online kupnji, istaknuli su u ponedjeljak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK), u osvrtu na podatke Državnog zavoda za statistiku o rastu online trgovine u Hrvatskoj u prvom polugodištu za 13,9 posto. 
"U razdoblju od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online. Tako prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci narasla 13,9 posto", objašnjava direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača, ističu iz Komore. "Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do sedam puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online", kaže Ravlić.

Pandemija je, kako ističe, dovela do velikog zaokreta jer su se prije korone online kanalima najviše kupovala putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sada upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja. Koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača, smatraju u HGK. Tako primjerice klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online).

"Najveće razlike u korištenju i prelasku u potpunosti na online su u food i non food segmentu. Neke velike svjetske kompanije su u potpunosti svoje poslovanje preselile na webshopove i kroz sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja", ističu iz Komore. 

DioniceZAGREB, 19. svibnja 2025. (Hina) - Deloitte je u ponedjeljak objavio listu 500 najbrže rastućih tehnoloških kompanija EMEA regije - Europe, Bliskog istoka i Afrike, na kojoj se nalazi i 12 tehnoloških kompanija iz Hrvatske.

ZAGREB, 19. svibnja 2025. (Hrvatska obrtnička komora) - Hrvatska obrtnička komora uputila je u svibnju kroz postupak elektronskog savjetovanja svoje komentare na Nacrt Zakona o mirovinskom osiguranju te Zakon o zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode, ocijenivši oba generalno pozitivnima, uz niz prijedloga koji bi spomenute propise unaprijedili na dobrobit obrtnika.

ZAGREB, 19. svibnja 2025. (Hina) - Tržišna inspekcija Državnog inspektorata od 7. veljače do 16. svibnja obavila je 2.480 nadzora primjene Vladine odluke o ograničavanju maloprodajnih cijena te u njih 669 utvrdila određene povrede, izvijestio je u ponedjeljak Državni inspektorat (DIRH).

ZAGREB, 16. svibnja 2025. (Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva) - Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju isplatila je više od 83 milijuna eura za potpore zatražene na Jedinstvenom zahtjevu za 2024. godinu.

ZAGREB, 16. svibnja 2025. (Ministarstvo gospodarstva) - U brodogradilištu 3. maj Rijeka 1905 u petak je svečano položena kobilica za novi luksuzni polarni kruzer nove generacije, koji se gradi za naručitelja MKM Yachts, tvrtku u vlasništvu Scenic Group. Riječ je o trećem brodu ove vrste koji će biti izgrađen u hrvatskim brodogradilištima, a prvi u potpunosti razvijen pod okriljem novoosnovane tvrtke 3. maj Rijeka 1905.