26.04.2019 07:00
FRANKFURT, 25. travnja 2019. (Hina/dpa) - Najveće njemačke banke Deutsche Bank i Commerzbank u četvrtak su u zasebnim priopćenjima objavile da odustaju od spajanja, zaključivši nakon pažljive analize da koristi neće biti dovoljne da anuliraju štete povezane s integracijom. 
Dvije banke objavile su da su nakon pažljive analize zaključile da spajanje ne bi donijelo dostatne koristi kojima bi se nadoknadili dodatni rizici izvršenja, troškovi restrukturiranja i kapitalni zahtjevi povezani s integracijom takvih razmjera.Njemački bankarski divovi 17. ožujka su izvijestili o početku pregovora o udruživanju, podsjeća dpa.

Iako su pregovori propali, iz Deutsche Banka su u četvrtak objavili da će nastaviti razmatrati sve opcije za poboljšanje dugoročne profitabilnosti i povrata dioničarima. Obje banke teško ostvaruju dobit još od globalne financijske krize iz 2008. godine, primjećuje dpa. Neki političari u Njemačkoj nadali su se da će time stvoriti nacionalnog prvaka nasuprot sve snažnijoj konkurenciji banaka iz Sjedinjenih Država, Europe pa i one manjih banaka čak unutar same Njemačke.

"Globalno prisutne njemačke kompanije trebaju konkurentne financijske institucije koji ih mogu pratit svugdje u svijetu", izjavio je u četvrtak ministar financija Olaf Scholz prema priopćenju u kojem opetovano kao i posljednjih mjeseci ističe potrebu za snažnim bankarskim sektorom.

Njemačka vlada ostaje najveći pojedinačni dioničar u Commerzbanku, s 15-postotnim udjelom stečenim temeljem spašavanja te banke državnim novcem nakon financijske krize iz 2008. Ministar Scholz također je istaknuo kao tješnju suradnju vrijedi uspostaviti samo ako ima ekonomskog smisla i vodi prema pouzdanom poslovnom modelu.

Njemačka središnja bank Bundesbank pozvala je obje banke da unatoč propalim pregovorima nastave s planovima restrukturiranja. "Očekujemo da obje banke odlučno nastave provoditi restrukturiranje, što pokazuje prve pozitivne naznake", rekao je Joachim Wuermeling, član upravnog odbora Bundesbanka nadležan za superviziju financijskog sektora, prema priopćenju.

Premda će financijsko zdravlje dviju banaka nastaviti analizirati, Wuermeling ističe kako su trenutno obje banke u solidne i stabilne. "To je tako bilo prije pregovora o spajanju i tijekom pregovora a tako je bez sumnje i danas", poručio je.

Početkom mjeseca, pozivajući se na dva dobro upućena izvora, Reuters je objavio da bi talijanski UniCredit mogao ispitati mogućnost spajanja s Commerzbankom ako propadnu pregovori s Deutsche Bankom. UniCredit, kako su tada dodali, ne želi narušiti pregovore o spajanju dvije njemačke banke.

DioniceZAGREB, 19. svibnja 2025. (Hina) - Deloitte je u ponedjeljak objavio listu 500 najbrže rastućih tehnoloških kompanija EMEA regije - Europe, Bliskog istoka i Afrike, na kojoj se nalazi i 12 tehnoloških kompanija iz Hrvatske.

ZAGREB, 19. svibnja 2025. (Hrvatska obrtnička komora) - Hrvatska obrtnička komora uputila je u svibnju kroz postupak elektronskog savjetovanja svoje komentare na Nacrt Zakona o mirovinskom osiguranju te Zakon o zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode, ocijenivši oba generalno pozitivnima, uz niz prijedloga koji bi spomenute propise unaprijedili na dobrobit obrtnika.

ZAGREB, 19. svibnja 2025. (Hina) - Tržišna inspekcija Državnog inspektorata od 7. veljače do 16. svibnja obavila je 2.480 nadzora primjene Vladine odluke o ograničavanju maloprodajnih cijena te u njih 669 utvrdila određene povrede, izvijestio je u ponedjeljak Državni inspektorat (DIRH).

ZAGREB, 16. svibnja 2025. (Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva) - Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju isplatila je više od 83 milijuna eura za potpore zatražene na Jedinstvenom zahtjevu za 2024. godinu.

ZAGREB, 16. svibnja 2025. (Ministarstvo gospodarstva) - U brodogradilištu 3. maj Rijeka 1905 u petak je svečano položena kobilica za novi luksuzni polarni kruzer nove generacije, koji se gradi za naručitelja MKM Yachts, tvrtku u vlasništvu Scenic Group. Riječ je o trećem brodu ove vrste koji će biti izgrađen u hrvatskim brodogradilištima, a prvi u potpunosti razvijen pod okriljem novoosnovane tvrtke 3. maj Rijeka 1905.