Butković: odgovore oko Terminala Gruž dat će Lučka uprava Dubrovnik
28.07.2016 07:45
ZAGREB, 27. srpnja 2016. (Hina), Tehnički ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je u srijedu da će odgovore na pitanja oko procesa dodjele koncesije za razvoj putničkog terminala Gruž morati dati Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik.
"Odluka o dodjeli koncesije donijeta je za vrijeme prošle Vlade, u 10. mjesecu prošle godine. Ugovor o koncesiji trebao se potpisati u veljači, pa je odgoda bila do travnja, pa do srpnja, a sve na traženje mogućeg i budućeg koncesionara. Po mojim informacijama, nisu dostavili na vrijeme ono što su trebali dostaviti. Tražili su u međuvremenu određene stvari na koje država nije mogla pristati. Sada smo tu gdje jesmo", kazao je Butković uoči sjednice Vlade. Dodao je da će odgovore na sve detalje oko tog procesa i postupak morati dati Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik kojeg osobno nije član.
"Koncesionar ima svoje mišljenje, treba sjesti i vidjeti", naveo je Butković. Koncesionar Putničkog terminala Gruž, tvrtka Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI) priopćila je u utorak da ne postoji pravna osnova za raskid ugovora o koncesiji za razvoj, financiranje, gradnju i upravljanje tog infrastrukturnog projekta u Dubrovniku. Kako su poručili iz DICPI-a, tvrtke kojoj su osnivači turski Global Ports Holding (GPH) te francuski Bouygues Bâtiment International (BBI), ''predugovor je potpisan 15. veljače prema naputku i s odobrenjem Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture'', a koncesionar tvrdi ''da je valjan i obvezujući jer su svi uvjeti usuglašeni i dogovoreni prije isteka službenog roka''.
S time se ne slaže Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik, koje je prošlu srijedu raskinulo je predugovor o terminalu u Gružu, jer do 15. srpnja nije usuglašen tekst ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani. DICPI u svom priopćenju navodi kako je ''prihvatio odluku Lučke uprave Dubrovnik o neproduljivanju roka te se složio sa svim uvjetima prije isteka službenog roka. Uz to, za projekt neće tražiti nikakve garancije niti sredstva od državne ili lokalne vlasti, već će projekt biti financiran isključivo sredstvima iz međunarodnih financijskih institucija – EBRD-a i IFC-a, koji je dio Svjetske banke te iz vlastitog kapitala. Dogovoreni oblik koncesije ne zahtijeva državne garancije, a koncesionar je dosad u projekt uložio oko 10 milijuna eura te razvio detaljnu projektnu dokumentaciju, uključujući i strategiju vezanu uz iznose putničkih taksi''. Iz te tvrtke tvrde kako su ispunili sve uvjete koji su u ovoj fazi određeni predugovorom, a navode kako im je teško povjerovati ''da bi se država izložila tako velikom reputacijskom riziku u međunarodnoj investicijskoj zajednici u slučaju raskida ugovora''.Ministar Butković prošlog je tjedna rekao kako projekt terminala nije propao te je najavio novi natječaj.
Ustvrdio je kako je predugovor raskinut, među ostalim i zato što je koncesionar tražio državne garancije, što je bilo u potpunosti suprotno odredbama natječaja. ''Tražili su još jednu odgodu do 1. studenog, a vodili su se pregovori i investitor je tražio da država dade određena jamstva. To je bilo potpuno neprihvatljivo i kršilo je odredbe natječaja. Koncesionar je ponudio lučku tarifu u iznosu od 8 ,5 eura po putniku, a to je povećanje u odnosu na postojećih 7 eura, a Hrvatska komora arhitekata je dala mišljenje da urbanističko rješenje nije u skladu s Urbanističkim planom grada Dubrovnika'', rekao je tada Butković.
Projekt Terminala došao je u nedavno u fokus javnosti kada je Hrvatska komora arhitekata zatražila da se pobjednički rad, nedavno zaključenog arhitektonskog natječaja za projekt terminala u dubrovačkoj luci Gružu povuče zbog "grube povrede natječajne procedure", jer je bio objavljen i javno dostupan prije raspisivanja natječaja.
ZAGREB, 21. svibnja 2025. (Ministarstvo financija Republike Hrvatske) - Novi krug upisa trezorskih zapisa za građane započinje od ponedjeljka, 26. svibnja, ciljani nominalni iznos je ukupno 750 milijuna eura, a moći će se ulagati u trezorce ročnosti od 364 dana, uz godišnji prinos od 2,60 posto, najavio je u srijedu potpredsjednik Vlade i ministar financija Marko Primorac.
ZAGREB, 21. svibnja 2025. (Hina) - Digitalna tranzicija prilika je za građevinski sektor, a digitalni alati mogu značajno unaprijediti procese izvođenja radova, smanjiti troškove, povećati učinkovitost i sigurnost na gradilištu, istaknuto je u srijedu na stručnom skupu "Digitalne tehnologije u izvođenju - Inovacije, izazovi i budućnost" održanog u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) u suradnji s Centrom za digitalnu izgradnju Hrvatska.
ZAGREB, 19. svibnja 2025. (Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije) - Poziv svim inovatorima u IKT sektoru – u tijeku su prijave za sudjelovanje u trećem izdanju 4-mjesečnog akceleracijskog programa DDA - Danube Digital Accelerator! HAMAG-BICRO kao partner na CapTTict projektu poziva sve inovatore u IKT sektoru da se prijave do 31. 05. 2025. i ne propuste priliku ubrzati svoj poslovni put te uz pomoć DDA programa pretvore svoj projekt u poslovni uspjeh!
BRUXELLES, 20. svibnja 2025. (Hina) - Odbor za proračun i odbor za ekonomsku i monetarnu politiku Europskog parlamenta zatražili su u utorak da se za godinu i pol dana produlji provedba projekata u zreloj fazi koji se financiraju sredstvima za oporavak i otpornost.
ZAGREB, 20. svibnja 2025. (Hina) - Atlantic grupa izdala je u utorak nove korporativne obveznice, vrijedne 80 milijuna eura, što je u skladu s ciljanim iznosom, uz rok dospijeća od pet godina i uz fiksnu kamatnu stopu od 2,875 posto, koja se isplaćuje polugodišnje, izvijestila je ta kompanija putem Zagrebačke burze.