03.07.2015 07:57
LJUBLJANA, 2. srpnja 2015. Hina, Upravo započeta dokapitalizacija Luke Rijeka s 300 milijuna kuna, s ambicijom da se ona vrati na nekadašnjih 11 milijuna tona prometa, srednjoročno ne ugrožava primat Luke Koper kao vodeće luke u sjevernom Jadranu, piše slovenski poslovni list "Finance" koji se poziva na mišljenja domaćih analitičara. 
Ako se Rijeka opet postavi na noge, to će značiti jaču konkurenciju, ali ne i opasnost za Koper, prenose "Finance". Riječka luka još posluje s gubitkom, dok koparska svojim dioničarima donosi profit, a velika je i razlika u vrijednosti dviju luka prema kotaciji njihovih dionica na burzi, smatraju analitičari koje je konzultirao taj list. Dionica Luke Koper na Ljubljanskoj burzi od početka godine porasla je za više od 13 posto, pa tvrtka čiji je glavni vlasnik država trenutno vrijedi oko 350 milijuna eura. S druge strane, prihodi riječke luke u prvom kvartalu ove godine porasli su za samo 2,2 posto i još su uvijek manji nego prije izbijanja krize 2008. godine, a Rijeka je uz to i jako zadužena, navodi slovenski poslovni list. Poslovnim rezultatima i privučenim teretom Rijeka sada ne može konkurirati Kopru, ali treba razmišljati dugoročno, navode slovenski analitičari. Upozoravaju da bi nakon što je osigurano produbljivanje dna pred koparskim terminalima nužno trebalo naći privatne investitore za ulaganje u željezničku prugu Kopar - Divača, kako bi jedino slovensko komercijalno pristanište i u budućnosti održalo svoj primat pred konkurencijom.

Slovenija nije uspjela dobiti europska sredstva iz programa CEF na prvom natječaju Europske komisije za gradnju te pruge koja bi stajala oko 1,4 milijarde eura, ali su česta nagađanja da su za posao jako zainteresirani kineski investitori. Prema jednoj slovenskoj studiji, sjevernojadranske luke Koper, Rijeka, Trst, Venecija osuđene su na suradnju, ali su istodobno i konkurenti jer na malom prostoru dijele isto tržište i stranke. Zaostajanje Rijeke uslijed ratnih prilika 90-ih godina, te stagnacije talijanskih luka najviše su koristili upravo Kopru koji je preuzeo primat na sjevernom Jadranu, pokazuju rezultati tog istraživanja. Ono navodi podatak da su talijanske luke 1991. godine imale 80 posto ukupnog tereta u sjevernom Jadranu, a 2011. samo 60 posto, pri čemu je najveću ekspanziju i rast imao upravo Koper, osobito zbog razvoja kontejnerskog prometa.

MišljenjePorezna uprava objavila je novo mišljenje vezano uz vrlo aktualnu temu - Zakon o fiskalizaciji. Riječ je o tumačenju odredbe vezane uz izuzeće od obveze fiskalizacije za ostvarene promete u pružanju bankovnih usluga, usluga osiguranja i mjenjačkih poslova. Mišljenje prenosimo u nastavku u cijelosti.

ZAGREB, 9. srpnja 2025. (Hina) - Predstavnici udruge Spasimo male obiteljske iznajmljivače (SMOi) upozorili su u srijedu na štetne posljedice prijedloga zabrane kratkoročnog turističkog najma u stambenim zgradama, koji je u zakonodavnu proceduru uputila Građanska inicijativa "Stanari zajedno". 

ZAGREB, 10. srpnja 2025. (Hina) - Brojni građani ne mogu ostvariti povrat poreza na kupnju prve nekretnine, jer cijena četvornog metra novogradnje znatno je viša od one koju predviđa APN da bi kupcu omogućio povrat PDV-a. Naime, cijena stana ne smije premašiti onu iskazanu u tablicama APN-a, a Agencija koristi prosječnu cijenu stana iz prethodne godine, koja je znatno niža od one u trenutku kupnje novog stana.

ZAGREB, 8. srpnja 2025. (Hina) - Potpredsjednik Vlade i ministar financija Marko Primorac sudjelovao je danas na sastanku Vijeća EU za ekonomske i financijske poslove (ECOFIN) u Bruxellesu, na kojem je bilo riječi i o projektu uvođenja digitalnog eura, koji je apostrofiran kao ključan korak u očuvanju monetarnog suvereniteta i jačanju strateške autonomije Unije.

BRUXELLES, 8. srpnja 2025. (Hina) - Europska komisija je u utorak preporučila Hrvatskoj da poduzme mjere za daljnje poboljšanje učinkovitosti pravosuđa, posebno u pogledu duljine postupaka u trgovačkim i građanskim parnicama.